Autóklíma javítás – Klímaszervíz

AUTÓKLÍMA JAVÍTÁS, autóklíma töltés

Szeretnél egészségesen autózni a nyári klímaszezonban ?

Gondolom Te is tapasztaltad már, hogy egy hosszabb leállás után az autóklíma bekapcsolása után büdös szag áramlik az utastérbe.

Vajon mi okozza ezt a büdös szagot?

A büdöset az elpárologtatón maradó nedvességben, poros szmötyiben elszaporodó gombák és baktériumok okozzák. Köztudott, hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, gombák és más mikroorganizmusok számára.

Sajnos igen egyszerűen: a működés alapvető velejárói. A hideg hőcserélő egységen – a műszerfal alatt található – átáramló kinti meleg levegő lehűl, mielőtt az utastérbe kerül. A levegő lehűlése következtében a műszerfal alatti hűtőn lecsapódik a pára, majd az összegyűlt víz kifolyik a gépkocsi alá.

Ez a működés természetes velejárója ,ezért is van a forró napokon víztócsa a járművek alatt. A pára egy része viszont ott marad az elpárologtatón, a sötét és nedves környezet pedig melegágya a nem kívánt élősködők szaporodásának.

Ezért ha nem figyelünk kellően, akkor többféle nyavalyát szedhetünk össze a klímától.

A rendszeres autóklíma fertőtlenítés hiányában a jármű belsejébe kerülő kis élősködők akár allergén reakciókat is kiválthatnak. Így fordulhat elő, hogy a klimatizált autóban utazás közben tüsszögéssel, köhögéssel, szemgyulladással küszködünk. Ezek a tünetek a gyerekeket és a legyengült szervezetű időseket sokkal jobban megbetegíti.

Az autóklíma a komfortérzet növelésén túl egy fontos biztonsági dolog. A nyári kánikulában amikor az ember agya szinte felforr a hőségtől, akkor a vezetés közbeni reakcióidő csökkenése miatt jelentősen megnő a balesetek kockázata. Ezért lett ma már fontos az autókban a klíma és ezért lett széria felszerelés a legtöbb típusnál.

Ahogy az autó más egységei, úgy az autóklíma is időszakos szervizelést igényel, azért hogy az egészségünket és a természetes környezetünket ne károsítsuk.
Artboard 1
Rövid várakozási idő

Minden egyes javítást munkalapon dokumentálunk és a munkát a dolgozó aláírja, tanúsítja az elvégzett munkát.

Artboard 6
JÓL FELSZERELT MűHELY

Célszerszámokkal jól felszerelt műhely, segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, javításában.

Artboard 9
Teljes átvizsgálás

Alapos munkavégzés – Nyitott szemmel dolgozunk, a javítással nem összefüggő rejtett hibákról azonnal tájékoztatunk.

Artboard 11
Garancia

6 hónap teljes körű garancia minden elvégzett munkára, és 12 hónap teljes körű garancia minden beépített alkatrészre.

Milyen karbantartásokat kell elvégezni a klímán?

Tömítetlenségek miatt a hűtőközeg, „klímagáz” a környezetbe kerülhet. Nem is beszélve arról a kellemetlen szagról, amely a gépkocsi utasait is meglepheti, amikor tavasszal az autóklíma bekapcsolásakor egyre intenzívebb irritáló szaggal jelentkezik.

A megfelelő komfortérzet eléréséhez és az egészséged érdekben szükséges, hogy az autóklíma hibátlanul működjön. Az autóklíma általában évente a hűtőközeg 10-20%-át veszíti el, ami jelentősen befolyásolja működésüket. Bizonyos időközönként ezért indokolt az autóklíma töltés, még akkor is, ha nem tömítetlen a rendszer.

Ha az alábbi tüneteket tapasztalod keress fel bennünket:
  • Poshadt, dohos, kellemetlen szag
  • A klíma bekapcsolásakor zajos hang
  • Nem kielégítő a hűtés
  • Zajos a klímarendszer – csörgő, zörgő hang a műszerfal alól
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
…segítőkészek, alaposan dolgoznak. Az apróságokkal is foglalkoznak, mintha a saját autójukat javítanák. Ajánlom őket.
31 év
TAPASZTALAT

Zajos a klímarendszer vagy kellemetlen a szag az autóban ?

Keress minket, segítünk !

Milyen megoldások léteznek az autóklíma fertőtlenítésre? Több módszer közül is választhatunk:

Ózonos fertőtlenítés

Ezt az uszoda technikában is alkalmazzák, a klóros fertőtlenítésnél sokkal erősebb. Készülékünk egy 150-200 m²-es helység fertőtlenítésére is alkalmas. Tehát biztos lehetsz benne, hogy ehhez képest az autó belsejének fertőtlenítése gyerekjáték ennek a gépnek.

Ultrahangos fertőtlenítés

A készülék 5 mikronra porlasztja a hatóanyagot és így juttatja be mindenhová a műszerfal alá.

Direkt fertőtlenítés

Sűrített levegős szondával 5-6 bár nyomással közvetlen közelről lemossuk a belső hűtőt. A fertőtlenítőszer nem csak elpusztítja, hanem a nagy nyomás hatására gyakorlatilag el is távolítja és lemossa a szennyeződést.

Ezenkívül léteznek még különböző olcsó spray-k, habok 2-3ezer forintért, amiket mi csak közérzet javítónak hívunk. Ezeket a gyenge hatékonyság miatt mi nem javasoljuk és nem is alkalmazzuk. Tudod az olcsó húsnak híg a leve mondás itt is igaz.

Tipp: az autóklíma rendszer hosszantartó működése érdekében télen is kapcsold be 2-3 hetente a klímát pár percre. Ezáltal csökkentheted a gáznak a szivárgását, mivel a gumitömítéseket olajosan tartod és nem tudnak kiszáradni. Egyébként pedig a párát is sokkal hamarabb leszárítja a szélvédőről ha ősszel és télen is használod.

Amennyiben egy rendszeresen karbantartott klímáról beszélünk, a gyártók utasításait figyelembe véve – a javasolt időtartam fél évtől egy évig terjedő időszak. A javasolt időszaktól el lehet térni. Itt az egyetlen „diagnosztikai eszköz” az orrunk lehet.
Azért a szimatolással óvatosan bánjuk, mert szakmai ártalomként sikerült beszereznem egy jófajta tüszős mandulagyulladást annak ellenére, hogy már gyerekkoromban kivették a mandulámat.

A csere elvégzése a belső elpárologtató tisztítását követően ajánlott kb. 10.000-20.000 km között. Nagy mértékben függ a használat módjától.

Nyomáspróba

Amennyiben üres a rendszer nitrogén nyomáspróbával kezdjük, nincs-e szivárgás – ha megtartja a 18-20 baros próbanyomást fél órán át akkor a rendszer gáztömörnek minősül.

Vákuumozás

Hűtőrendszer vákuumozása (a rendszerben lévő nedvesség eltávolítása miatt szükséges) ha ez nem kellően alapos akkor idő előtt kilyukad a hűtőd.

Töltés

Autóklíma töltés hűtőközeggel, számítógép vezérlésű automata géppel grammra pontosan, gyári adatbázisból.

Olaj

Olajpótlás, minden klímarendszer nélkülözhetetlen eleme.

UV festék

UV színezőfesték bejuttatása a rendszerbe az esetleges későbbi szivárgások könnyebb behatárolására.

Ellenőrzés

Klímarendszer ellenőrzése működés közben, nyomások figyelésével.

NN
legmodernebb 3d-s technológia
NN
gyors és rugalmas kiszolgálás
NN
minőségi megbízható munkavégzés
NN
márkaszerviz szintű kiszolgálás
NN
célszerszámmal jól felszerelt műhely
NN
tájékoztatás a javítás menetéről
NN
1-2 napos, gyors javítási határidők
NN
átlátható korrekt árképzés
Olajcsere alkalmával ha olaj olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő csere is történik, akkor egy megbontás nélküli, díjtalan futómű és fék átvizsgálást adunk ajándékba, melynek értéke egyébként 10.000 Ft.
AKCIÓ
…segítőkészek, alaposan dolgoznak. Az apróságokkal is foglalkoznak, mintha a saját autójukat javítanák. Ajánlom őket.
árak
  • Nitrogén nyomáspróba:– ilyenkor csak azt ellenőrizzük, hogy lyukas-e a rendszer: 8.000Ft
  • Nitrogén nyomáspróba és szivárgás keresés : 20.000 Ft-tól
  • Autóklíma javítás: hibafeltárás után tudunk árajánlatot adni
  • Autóklíma töltés (R134a): 800gr hűtőközegig: 22.000 Ft
  • Autóklíma töltés (R134a): 801-1400gr hűtőközegig: 26.000 Ft
  • Autóklíma töltés (R1234YF): 80 Ft/gr + 10.000 Ft munkadíj
  • Ózonos fertőtlenítés: 6.000 Ft (kimagasló teljesítményű készülékkel – ózontermelés: 30 gramm/óra)
  • Direkt fertőtlenítés: 12.000 Ft-tól
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.

Autóklíma töltés: hogyan zajlik, mikor szükséges?

Az autóklíma javítás, klíma feltöltés és klíma fertőtlenítés sokak számára olyasmik, amiket tudják, hogy meg kellene tenni, de egyre csak halogatják őket. Pedig itt nemcsak arról van szó, hogy kellemetlen, büdös, dohos szagokat kell szagolnunk autónkban ülve, hanem arról is, hogy ez egészségünket is veszélyeztetheti. Ezt a büdös szagot, amely az autóklíma rendszeréből jön, és amelyet nagyon sokan jól ismernek, az elpárologtatón maradó nedvességben elszaporodó baktériumok és gombák okozzák. Nem hangzik túl jól, igaz?

Azt megakadályozni, hogy ezek az életünket megkeserítő teremtmények megjelenjenek, gyakorlatilag lehetetlen. A pára egy része úgyis ott fog maradni a párologtatón, ebben a nedves, sötét környezetben kiválóan érzik magukat. Azonban az rajtunk múlik, hogy éveket várunk, vagy megfelelő, ajánlott időszakokban foglalkozunk ezzel a problémakörrel. Említettük a káros egészségügyi hatásokat: a kis élősködők akár allergiás reakciókat is kiválthatnak, és nagyon gyakori, hogy légkondicionált autóban begyullad a szemünk és köhögünk út közben.

Megfordulhat a fejünkben, hogy talán jobb lenne klíma nélkül, de ne dobjuk ki a csecsemőt a fürdővízzel együtt. A klíma nemcsak kényelmesebbé teszi az autóban eltöltött időt a nyári kánikulában, hanem a hőmérséklet hűtésével csökkenti a balesetek valószínűségét is.

De ez nem az egyetlen probléma, amely előjöhet az autóklímával. Egy másik irritáló szagot a hűtőközeg, a klímagáz környezetbe kerülése okoz. Ez történhet a tömítetlenség miatt, de ha ez nem áll fenn, akkor is érdemes foglalkozni a kérdéssel, hiszen évente a hűtőközeg 10-20%-át is elveszítheti hiba nélkül. Ilyenkor a megoldás az autóklíma töltés.

A klímatöltés így zajlik:
  • először is egy nitrogén nyomáspróbával kezdődik a folyamat: ez egy minimum fél órás tevékenység, amelyben ideális esetben a 18-20 bar mértékű nyomást állja a rendszer,
  • ezután elengedhetetlen tevékenység a vákuumozás, enélkül a hűtő akár ki is lyukadhat,
  • maga a töltés: ez hűtőközeggel, számítógépes vezérlésű, automata géppel grammra pontosan, gyári adatbázisból történik.
  • fontos még pótolni az olajat is, hiszen ez is egy létefontosságú része a klímarendszernek,
  • a későbbi karbantartás megkönnyítése érdekében UV festéket juttatunk a rendszerbe. Ezzel legközelebb sokkal könnyebb lesz behatárolni az esetleges szivárgásokat,
  • akárcsak általános iskolai matekórán, ellenőrizni kell a rendszert. Ezt működés közben, a nyomások mérésével és figyelembe vételével történik.

Érdemes speciális autóklíma szerviz segítségét igénybe venni, hiszen ahogy látjuk, az autónk klímájának töltése nem gyerekjáték.

SZOLGÁLTATÁSAINK

Minden esetben kipróbálva adjuk át az autót, célszerszámokkal jól felszerelt műhelyünkben. Segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, ügyfélközpontúan , folyamatos tájékoztatjuk a javítás menetéről, és gyors javítási határidőkkel dolgozunk. Tervezhető költségek, csak az előzetesen megrendelt munkát végezzük el.

futómű állítás futómű javítás
Futómű

Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben behatások…

Fék

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik fontos  alapfeltétele…

Lengéscsillapító

A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: az úton tartja a gumiabroncsot ….

Kipufogó

A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag …

Műszaki vizsga, felkészítés

A balesetmentes közlekedés feltétele a műszaki vizsga…

autóklíma, autóklíma töltés, autóklíma javítás, autóklíma szerviz
Klímaszerviz

A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségek a gépjárművek…

Olajszerviz

Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos …

Általános szerviz

Vezérlés és vízpumpa csere. Kuplung csere…

GUMI – SPECIÁLIS CENTRÍROZÁS

Visszatérő probléma az ügyfeleknél, hogy kormányrázásra …

VÁSÁRLÁS ELŐTTI ÁTVIZSGÁLÁS

Ugye te sem szeretnél zsákbmacskát venni, keress minket ha…

KUPLUNG CSERE

Gyorsításnál vagy az emelkedőn felfelé nyomod a gázt …

VEZÉRLÉS

Az egyik legfontosabb karbantartás a vezérlés csere……

Ajánlatkérés
close slider