Fék, Fékbetét és féktárcsa

Biztos, hogy megbízható fékkel közlekedsz?

A fék fontosságát a következő dolog is igazolja. Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során:

  1. fék,
  2. gumiabroncs,
  3. biztonsági öv,
  4. világítás,
  5. kormányzás és utoljára a lengéscsillapító.

Tehát a legtöbbjük szerint a fék, mint a biztonság legfontosabb eleme az első helyen áll és mégis hanyagul kezelik. Néhányan rosszul értelmezett spórolásból, ezermester módjára, házilagosan barkácsolják a féket. Pedig ez a mentalitás nagyon veszélyes következményekkel járhat.

Artboard 1
Rövid várakozási idő

Minden egyes javítást munkalapon dokumentálunk és a munkát a dolgozó aláírja, tanúsítja az elvégzett munkát.

Artboard 6
JÓL FELSZERELT MűHELY

Célszerszámokkal jól felszerelt műhely, segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, javításában.

Artboard 9
Teljes átvizsgálás

Alapos munkavégzés – Nyitott szemmel dolgozunk, a javítással nem összefüggő rejtett hibákról azonnal tájékoztatunk.

Artboard 11
Garancia

6 hónap teljes körű garancia minden elvégzett munkára, és 12 hónap teljes körű garancia minden beépített alkatrészre.

Fékbetét

Karbantartást nem igényel, ezért általában cserétől cseréig problémamentesen használható szakszerű  fékszerelés esetén.

A fékbetéteknek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetét vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor a biztonságos fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, illetve szakszerű fékszerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.

Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
…segítőkészek, alaposan dolgoznak. Az apróságokkal is foglalkoznak, mintha a saját autójukat javítanák. Ajánlom őket.
31 év
TAPASZTALAT

Honnan tudod, hogy a jelenlegi kedvenc szerelődnél biztonságos féket kaptál?

Fékmérés tanúsítványt kaptál?
Ne várd meg, hogy baj legyen!

keress minket, segítünk !

Féktárcsa

Karbantartást nem igényel, ezért általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható. Féktárcsa csere alkalmával az indikátor órás mérés kiemelten fontos! Így előre kiszűrhető egy későbbi fék probléma, amit a kerékagy ütése okozhat. Sajnos a mai napig nagyon kevés szerviz használja az indikátor órát, pedig az alkatrészgyártók is előírják a féktárcsa csere során a használatát.

Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot és a fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété 30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élettartama típustól függően 80-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.

Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott féktárcsa sem, ahol már a fékbetét kieshet a helyéről! Sajnos már találkoztam olyan autóval – Nissan Vanette Cargo – ahol a minimális 24 mm-es vastagság helyett 18 mm-es volt a féktárcsa és egy hirtelen fékezésnél egyszerűen kiesett a betét a helyéről.

Több mint egymillió forintos kár keletkezett. A minimális érték minden féktárcsába gyárilag bele van ütve. Vegyük a fáradtságot mérjük meg és a katalógusban ellenőrizzük le.

A túlszabályozott vagy méret alatti féktárcsa rossz hőelvezetést biztosít, ami miatt a féktárcsa elreped, deformálódik, vagy a fékfolyadék felforrhat.

NN
legmodernebb 3d-s technológia
NN
gyors és rugalmas kiszolgálás
NN
minőségi megbízható munkavégzés
NN
márkaszerviz szintű kiszolgálás
NN
célszerszámmal jól felszerelt műhely
NN
tájékoztatás a javítás menetéről
NN
1-2 napos, gyors javítási határidők
NN
átlátható korrekt árképzés

Fékdob – Figyelem! Karbantartást igényel!

10.000-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100.000-150.000 kilométer a fék várható élettartama fékdob esetén. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent, beleértve a fékdobokat, a fékpofát, a fékmunkahengereket és a kézifékkötelet.

Fékfolyadék

A levegőben lévő nedvességet megköti és magába zárja. Ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a fékfolyadék forráspontja. Erős igénybevételnél, például vészfékezésnél vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a “gőz” összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk a ellenőrzést díjtalanul végzi.

Fékfolyadék csere 2 évente kötelező.

Az ennél ritkábban  cserélt fékfolyadék nem csak balesetveszélyes, de szerelés szempontjából fék problémát is okoz: a fékmunkahengereken található légtelenítő csavarok nem fognak meglazulni. Ez esetben a fékfolyadékot csak fékmunkahenger cserével lehet kivitelezni.

Nézd meg hogyan történik nálunk a cseréje

A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180°C alá. Az új forráspontja 260°C. Szervizünkben mértünk már 110°C-os fékfolyadékot is. Ez az érték megközelíti a víz forráspontját és beeshet a fékpedál! Balesetveszélyes!

Az a több évtizedes tapasztalatom, hogy az autók mininimum 70%-a rossz fékfolyadékkal közlekedik. Ne kockáztasd a családod és mások biztonságát!

  • intenzív fékezésnél morgó hang,
  • fékezésnél félrehúzás, ami nedves úton balesetveszélyes, mert hirtelen a szembe sávban találhatod magad,
  • fékezésnél kormányrázás, ami szétrázza a még jó futómű alkatrészeket és idő előtt többet költesz a javításra, mint kellene,
  • fékezésnél fémes hang, amivel tönkreteszed az esetleg még használható féktárcsát,
  • puha, nyúlós fékpedál, ami miatt megnövekszik a fékút, balesetveszélyes,
  • lüktető vagy pulzáló fékpedál, amit szerelési hiba is okozhat (általában javítás után 1000 – 1500 km után jelentkezik),
  • kézifékkar a „hónaljban” fog, ami miatt esetleg elgurul majd az autód a lejtőn!
Olajcsere alkalmával ha olaj olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő csere is történik, akkor egy megbontás nélküli, díjtalan futómű és fék átvizsgálást adunk ajándékba, melynek értéke egyébként 10.000 Ft.
AKCIÓ
…segítőkészek, alaposan dolgoznak. Az apróságokkal is foglalkoznak, mintha a saját autójukat javítanák. Ajánlom őket.
árak

 

Az árak tartalmazzák a szükséges segédanyagokat.

Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
SZOLGÁLTATÁSAINK

Minden esetben kipróbálva adjuk át az autót, célszerszámokkal jól felszerelt műhelyünkben. Segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, ügyfélközpontúan , folyamatos tájékoztatjuk a javítás menetéről, és gyors javítási határidőkkel dolgozunk. Tervezhető költségek, csak az előzetesen megrendelt munkát végezzük el.

futómű állítás futómű javítás
Futómű

Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben behatások…

Fék

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik fontos  alapfeltétele…

Lengéscsillapító

A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: az úton tartja a gumiabroncsot ….

Kipufogó

A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag …

Műszaki vizsga, felkészítés

A balesetmentes közlekedés feltétele a műszaki vizsga…

autóklíma, autóklíma töltés, autóklíma javítás, autóklíma szerviz
Klímaszerviz

A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségek a gépjárművek…

Olajszerviz

Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos …

Általános szerviz

Vezérlés és vízpumpa csere. Kuplung csere…

GUMI – SPECIÁLIS CENTRÍROZÁS

Visszatérő probléma az ügyfeleknél, hogy kormányrázásra …

VÁSÁRLÁS ELŐTTI ÁTVIZSGÁLÁS

Ugye te sem szeretnél zsákbmacskát venni, keress minket ha…

KUPLUNG CSERE

Gyorsításnál vagy az emelkedőn felfelé nyomod a gázt …

VEZÉRLÉS

Az egyik legfontosabb karbantartás a vezérlés csere……

Ajánlatkérés
close slider